

سعید صادقی, حمیدرضا پوراعتماد, جلیل فتح آبادی
روانشناسی کاربردی سال ۱۰ زمستان ۱۳۹۷ شماره ۴ (پیاپی ۴۰)
سعید صادقی ، فروغ محمدیان ، حمیدرضا پوراعتماد ، حمیدرضا حسن آبادی
مجله پژوهش در علوم توانبخشی، سال دوازدهم شماره ۴ (۱۳۹۵)


مدرس: پرفسور حمیدرضا پوراعتماد
مجری برگزاری: سعید صادقی
اسماعیل شیری
(دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی)
محل برگزاری: پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی تهران
طول مدت دوره: طول دوره ۲۴ ساعت (چهار جلسه)
دو روز بصورت نظری (حوزه های مهم درمانی در ABA) و دو روز بصورت عملی (مشاهده کیس) که در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۰ الی ۱۴ اسفندماه برگزار می شود و به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را بگذرانند گواهی معتبر از طرف دانشگاه شهید بهشتی اعطا خواهد شد.
شرایط شرکت کنندگان: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی، مشاوره و کودکان استثنایی که دوره تربیت مربی پایه ABA را با موفقیت طی کرده اند
توجه: از بین شرکت کنندگان، کسانی که دوره را با موفقیت می گذرانند احتمال فرصت شغلی در مرکز وجود خواهد داشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره تماس ۰۹۳۶۶۰۵۳۴۵۴
(آقای اسماعیلی) یا مرکزتهران اتیسم (۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱) از ساعت ۱۶ عصر الی ۲۰ شب تماس حاصل نمایید.
شماره کارت جهت واریز هزینه: ۵۰۴۱۷۲۱۰۲۶۶۵۶۶۷۹ (بانک رسالت: به اسم اسماعیل شیری)

در روز جمعه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۵ جشنواره ی هنری اتیسم در فرهنگسرای پارک شفق برگزار شد. میهمانان و مدعوین راس ساعت ۱۷ با دریافت بلیط های مربوطه به سمت نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان مبتلا به اتیسم هدایت شدند و پس از بازدید به سالن اصلی وارد شدند. پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، مجری برای عرض ادب و اعلام برنامه روی سن حضور پیدا کرد. پس از آن خانم روح بخش (موسیقی درمانگر) با توضیح کوتاهی در مورد ویژگی های کودکان مبتلا به اتیسم و نامیدن آنها به عنوان “انگشتان یک دست” کار خود را شروع کرد. در قسمت اول کودکان زیر هفت سال شروع به نواختن بلز و چوبک کردند و چندین قطعه بصورت گروهی و انفرادی نواختند. در آخر یکی از نوجوانان تک نوازی قطعاتی از پیانو را انجام داد. پس از آن جناب آقای دکتر پوراعتماد سخنرانی با عنوان “نگرانی ها و امیدها نسبت به وضعیت کنونی اتیسم ایران” انجام دادند. بعد از سخنرانی، بخش دوم اجرای موسیقی توسط نوجوانان اتفاق افتاد که شامل پیانو و تمبک بود. در پایان نیز جوایزی به همه ی این کودکان و سرکار خانم روح بخش اهدا شد و مراسم پس از دو ساعت به پایان رسید.
Tajmirriyahi, M., Nejati, V., & Pouretemad, H. (2017). Reflexive Social Orienting in Parents of Children with Autism Spectrum Disorders: Evidence from Gaze Cueing Paradigm. Current Psychology, 36(4), 869-874
طاهری، ع.، مقداری، ع.، عالمی، م. و پوراعتماد، ح.ر. (۱۳۹۵). بکارگیری رباتهای انساننما در ارتقای مهارتهای اجتماعی و شناخی کودکان مبتلا به اتیسم در ایران. ۲۴مین همایش سالانه بینالمللی مهندسی مکانیک ایران، ۷-۹ اردیبهشت، یزد، ۶-۱.