Assessing the effects of newly designed pressure vest on children with autism spectrum disorders. , 2018

Jamshidi, N., & Pouretemad, H. (2018). Assessing the effects of newly designed pressure vest on children with autism spectrum disorders. Polish Annals of Medicine/Rocznik Medyczny, ۲۵(۱).‏

Abstract

Introduction: Pressure vest is usually used as a training intervention for the treatment of autistic children by medical experts. This article assessed the effect of pressure vest on attention and involuntary behaviors of children with autism.

Aim: The aim of this study is to expand the pressure vest therapy as a new non-invasive method to treat the autism spectrum disorder.

Material and Methods: Pressure vest have cells dilated to apply pressure to the body and an air compressor manually adjustable for proper functioning. It is needed to apply pressure in a different way to enter some dynamic pressure that has a characteristic rhythmic massage. In this study, we used a alternative treatment plan for five children with autism within seven days of seven weeks.at first the vest was worn to the baby and then a series of tasks and common games were performed. The Micro had three different programs to control valves of pressure vest.

Results: Children in most cases did the exercises and assignments with interest and had more patience. Assessing four main parameters including the focus, anger, learning and speaking in children indicates that at the end of the seven-weak course, the behavior of children has improved in the form of a reduction in the anger level and the improvement of speaking, learning and focus. The device had an acceptable performance in the prevention of sudden behaviors. The major advantage of these vests were increasing focus and concentration, enhancing comprehension and learning and reducing hyperactivity.

 


هفته بهزیستی

به مناسبت هفته بهزیستی (مورخ ۲۷|۴|۹۷ الی ۲|۵|۹۷) نمایشگاهی در برج میلاد برگزار شد.

موسسات و مراکز مختلف تحت نظر سازمان بهزیستی، از جمله مرکز تهران اتیسم، گردهم آمدند و در نمایشگاه غرفه برپاکردند.

در غرفه تهران اتیسم، همه روزه پرسنل مرکز از ساعت۱۸ الی ۲۱ به اطلاع رسانی درباره اتیسم، پخش بروشورهای مربوط به اتیسم و همچنین توضیح درباره روند کار مرکز پرداختند.

مهمانان ویژه ای از جمله ریاست سازمان بهزیستی کل کشور، مدیرکل بهزیستی استان تهران، ریاست اسبق سازمان بهزیستی کل کشور، استاندار تهران، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی کل کشور، معاون مشارکت های مردمی استان تهران و ریاست بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، از غرفه مرکز تهران اتیسم بازدید نمودند.

 بیست و یکمین دوره ی بازآموزی مربیان مرکز تهران اتیسم

خلاصه برنامه ی بیست و یکمین دوره ی بازآموزی مربیان مرکز تهران اتیسم:

بیست و یکمین دوره ی بازآموزی در روز پنج شنبه مورخ ۹۷/۳/۳۱  «از ساعت ۱۷ الی ۲۰:۳۰» در مرکز تهران اتیسم برگزار شد. در این جلسه، پس از خوشامدگویی سرکار خانم همتی (مدیر اجرایی مرکز)، خانم شیشه فر در مورد اختلالات عصب رشدی صحبت کردند و خانم طاعمی در خصوص مداخلات درمانی مربوط به اختلالات طیف اتیسم توضیح دادند و کلیپ هایی از هر نوع مداخله را به نمایش گذاشتند. پس از آن کارشناس بیمه ی عمر پاسارگاد در خصوص بیمه عمر مربیان برای آنها توضیحاتی دادند. بعد از آن میان وعده سرو شد و در ادامه خانم صنیعی در مورد وظایف مربی سایه در مهد سخنرانی ایراد کردند. اواخر برنامه خانم روح بخش در مورد اثربخشی موسیقی درمانی توضیحاتی دادند. در انتها نیز جوایز عکس ها و غذاهای منتخب در بزرگداشت روز جهانی اتیسم به مربیان تقدیم شد و پس از صرف شام مراسم به پایان رسید.

Environmental Enrichment as Potential Breakthrough in Moderating Autistic Like Behaviors Following Maternal Separation, Acta Neuropsychiatrica Journal, 2018

Environmental Enrichment as Potential Breakthrough in Moderating Autistic Like Behaviors Following Maternal Separation

Monireh Mansouri a,b, Maryam Ardalan b,c,d, Mehrdad Roghani e , Gregers Wegener b,f,g , Hamidreza Pouretemad a

a- Institute for Cognitive and Brain Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
b- Translational Neuropsychiatry Unit, Aarhus University Hospital, Risskov, Denmark
c- Department of Clinical Medicine, Center of Functionally Integrative Neuroscience, Aarhus University, Aarhus, Denmark
d- Department of Physiology, Sahlgrenska Academy, University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
e- Neurophysiology Research Center, Shahed University, Tehran, Iran
f- Center of Excellence for Pharmaceutical Sciences, North-West University, Potchefstroom, South Africa
g- AUGUST Centre, Department of Clinical Medicine, Aarhus University, Risskov, Denmark

Abstract

Download PDF

 

 


اثربخشی راهبردهای مداخله‌ای سبک‌های پردازش حسی مبتنی بر الگوی دان بر کاهش علائم در کودکان مبتلا به اتیسم، بهاره اسکندری و همکاران، دومین کنگره سراسری روان‌شناسی کودک و نوجوان، ۱۳۹۴.

اثربخشی راهبردهای مداخله‌ای سبک‌های پردازش حسی مبتنی بر الگوی دان بر کاهش علائم در کودکان مبتلا به اتیسم
بهاره اسکندری۱، حمیدرضا پوراعتماد۲، محمدعلی مظاهری۳ ، مجتبی حبیبی عسگرآباد۴

۱. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی
2.عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
3. عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
4. عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی

چکیده
فایل چکیده (PDF)

ارائه شده در دومین کنگره سراسری روانشناسی کودک و نوجوان، ۱۳۹۴