ارائه خدمات موسیقی درمانی ویژه کودکان اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

ارائه خدمات موسیقی درمانی در مرکز تهران اتیسم

موسیقی‌ درمانی یکی از رویکردهای نوین و موثر در بهبود مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی و هیجانی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم و دیگر اختلالات رشدی است. موسیقی با ایجاد ریتم و الگوهای تکراری، به کودکان کمک می‌کند تا تمرکز بهتری داشته باشند و بتوانند ارتباط غیرکلامی موثرتری برقرار کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از موسیقی می‌تواند بر کاهش اضطراب، افزایش تعامل چشمی و بهبود مهارت‌های زبانی در کودکان اتیسم … ۰ 179
گزارش پیشرفت آموزش و درمان محمدحسین کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت محمدحسین

نمودارها و روایت پیشرفت محمدحسین تاریخ به روز رسانی: ۴ شهریور ۱۴۰۴– ارزیابی اول تهیه گزارش: دکتر محمد کیانی جزییات بیشتر روند پیشرفت محمدحسین عزیز را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر گرامی او در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 4309
داستان خلق روش ABA توسط اولی ایوار لواس lovas در تهران اتیسم

روایت خلق روش ABA توسط لواس، روانشناس برجسته نروژی-آمریکایی

نویسندگان: رسول رحمتی، دکتر محمد کیانی در دهه ۱۹۶۰، اوتیسم هنوز اختلالی مرموز و ناشناخته‌ بود. کودکان اغلب در کلاس‌های ویژه و جدا از همسالانشان آموزش می‌دیدند و بسیاری تصور می‌کردند که توانایی یادگیری آن‌ها محدود است. در این شرایط، آیوار لواس روانشناس بالینی دانشگاه UCLA ، کنجکاوی و دغدغه‌ای علمی پیدا کرد: آیا می‌توان با روش علمی و دقیق رفتار کودکان دارای اتیسم را تغییر داد و آن‌ها را … ۰ 519
فراخوان مرکز تهران اتیسم

فراخوان همکاری و استخدام مربیان مسلط به زبان عربی

مرکز تهران اتیسم در راستای ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به کودکان عرب‌زبان دارای اختلال اتیسم، از مربیان مسلط به زبان عربی و علاقه‌مند به کار با کودکان دعوت به همکاری می‌نماید. متقاضیان پس از گذراندن دوره آموزشی تخصصی در این مرکز، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره واتس اپ ۰۹۳۳۱۴۲۵۹۲۷ پیام ارسال کنید (در واتس اپ).       بیشتر بخوانید: پرواز … ۰ 432

دلایل برخی از رفتارهای کودکان اوتیسم به زبان ساده در یک انیمیشن کوتاه

در این انیمیشن به زبان ساده، دلایل برخی رفتارهای رایج در کودکان دارای اوتیسم، مانند پرهیز از تماس چشمی، تکان دادن دست‌ها یا حرکات تکراری، توضیح داده می‌شود. این محتوا کمک می‌کند تا علت این رفتارها را بهتر درک کرده و ارتباط موثرتری با کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم برقرار کنید‌.‌ > دوبله شده توسط آقای آرمین ناصری برای تهران اتیسم بیشتر بخوانید: پرواز کن تا آرزو، زنجیر را … ۰ 781

ثبت نام دوره تابستان کارگاه پیشرفته مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA

قطب عصب‌روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند: کارگاه پیشررفته مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA مدرسین: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، دکتر سعید صادقی، دکتر اسماعیل شیری، دکتر افقی، آقای رحمتی   زمان برگزاری: روزهای  ۷ شهریور (غیر حضوری) و  ۱۳ و ۱۴ شهریور (حضوری)   مکان برگزاری: تهران، پژوهشکده علوم شناختی و مغز، کلینیک توانبخشی شناختی دانشگاه شهید بهشتی   جزئیات دوره در پوستر آمده است. … ۰ 2993
مطالعه‌ای بزرگ درباره اوتیسم، زیرگونه‌های زیستی متمایزی را کشف کرده و راه را برای تشخیص و مراقبت دقیق هموار می‌سازد - دکتر محمد کیانی

مطالعه‌ای گسترده درباره اوتیسم زیرگونه‌های زیستی متمایزی را شناسایی کرده و راه را برای تشخیص و مراقبت دقیق هموار ساخته است

ترجمه: دکتر محمد کیانی به تازگی نتایج یک پژوهش مهم در حوزه اتیسم در مجله معتبر نیچر به چاپ رسیده است. این مطالعه حاصل بیش از یک دهه تحقیق در زمینه ژنومیک اوتیسم به رهبری ترویانسکایا و همکارانش است که توسط بنیاد سایمونز، موسسه ملی سلامت ایالات متحده و اخیرا مرکز سلامت پرینستون پشتیبانی شده است. این پروژه با همکاری میان‌رشته‌ای در ژنومیک، روان‌شناسی بالینی، زیست‌شناسی مولکولی، علوم کامپیوتر، مدل‌سازی … ۰ 452

نگاهی به دنیای درونی یک کودک با اتیسم خفیف

اتیسم فقط یک وضعیت یا اختلال نیست؛ طیفی گسترده از ویژگی‌های رفتاری، شناختی و احساسی است که می‌تواند در هر فرد به‌شکلی متفاوت بروز کند. برخی افراد با اتیسم ممکن است به‌سختی صحبت کنند یا نیاز به حمایت دائمی داشته باشند، در حالی‌که برخی دیگر، مانند کودکان با اتیسم خفیف، ممکن است در نگاه اول کاملا «عادی» به‌نظر برسند. اما این عادی بودن در ظاهر، لزوما به‌معنای درک و تجربه … ۰ 635
انیمیشی درباره اوتیسم و پردازش اطلاعات اشباع حسی اورلود حسی

وقتی دنیا بیش از حد شلوغ می‌شود

هر روز، بدون آن‌که متوجه شویم، با انبوهی از محرک‌های دیداری، شنیداری، بویایی، لمسی، احساسی و… روبه‌رو هستیم. کافی‌ است لحظه‌ای خود را در واگن شلوغ مترو تصور کنید: صداهای درهم، گفت‌وگوهای اطراف، بوهای مختلف، تصویرهای متنوع و بی‌وقفه و… برای بسیاری از ما، مغز این حجم از اطلاعات را به‌سادگی پردازش و فیلتر می‌کند. اما برای فردی که با اتیسم زندگی می‌کند، همین تجربه می‌تواند طاقت‌فرسا و گاهی فلج‌کننده … ۰ 431
گزارش پیشرفت آموزش و درمان بکتاش کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت بکتاش

نمودارها و روایت پیشرفت بکتاش تاریخ به روز رسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴– ارزیابی اول تهیه گزارش: دکتر محمد کیانی جزییات بیشتر روند پیشرفت بکتاش عزیز را با آمار و نمودار و همچنین از زبان پدر گرامی او در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 3848

جمعه ۲۰ تیرماه سخنرانی پروفسور حمیدرضا پوراعتماد در همایش سالیانه جامعه پزشکان کودکان ایران

سخنرانی پروفسور حمیدرضا پوراعتماد در همایش سالیانه جامعه پزشکان کودکان ایران Annual Congress of Iranian Society of Pediatrics  با موضوع آیا مواجهه طولانی مدت با لوازم دیجیتال موجب علائم اتیسم می‌شود: شواهدی از مطالعات انسانی و مدلهای حیوانی 🕐 جمعه ۲۰ تیرماه – آغاز مراسم از ۸ صبح. امکان حضور بصورت حضوری و آنلاین برای شما وجود دارد. 🌐 لینک حضور بصورت آنلاین: https://webinar.vitabiotics.ir/ch/drgharib   📍آدرس برای حضور   انجمن پزشکان کودکان … ۰ 548
بررسی مشکل عدم توانایی بازداری پاسخ در کودکان دارای اوتیسم

بازداری پاسخ و اهمیت آن در اوتیسم

نویسنده مقاله: رسول رحمتی بازبینی و ویرایش: دکتر محمد کیانی   بازداری پاسخ (Response Inhibition) یکی از توانایی‌های کلیدی مغز در کنترل رفتار است که به فرد امکان می‌دهد در برابر تمایلات یا واکنش‌های فوری خود مقاومت کند و رفتار مناسب‌تری را جایگزین کند. این مهارت، بخش مهمی از عملکردهای اجرایی مغز به شمار می‌رود و نقش مهمی در زندگی روزمره، به‌ویژه در تعاملات اجتماعی و تنظیم هیجانی، ایفا می‌کند. … ۰ 736
ثبت نام دوره جدید (دوره بیست و یک) تربیت مربی درمانگر اتیسم با روش ABA با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و مرکز تهران اتیسم - تابستان 1404

تغییر زمان برگزاری دوره جدید تربیت مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA (تابستان ۱۴۰۴)

قطب عصب‌روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند: بیست و یکمین دوره پایه تربیت مربی / درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA با توجه به رخداد حوادث اخیر در کشور، تاریخ جدید برگزاری دوره به شکل زیر است: روزهای جمعه ۳ و ۱۰ مردادماه ۱۴۰۴ ساعات ۸ تا ۱۶ مدرسین: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، دکتر سعید صادقی، دکتر اسماعیل شیری این دوره بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. شماره … ۰ 4806
گزارش ویدئویی علایم تا پیشرفت یک کودک دارای اوتیسم با خدمات مرکز تهران اتیسم

روایت پیشرفت یک کودک دارای اتیسم: از علایم تا آموزش، بهبود و تقویت توانمندی‌ها

در این گزارش تصویری، روند آموزش، درمان و پیشرفت قابل توجه یکی دیگر از کودکان دارای اتیسم مرکز تهران اتیسم را مشاهده خواهید کرد. گزارشی از علائم تا بهبود . ارتقاء مهارت‌ها. این کودک عزیز، در آغاز مسیر با چالش‌های متعددی مواجه بود؛ از جمله فقدان پاسخ‌دهی به نام خود، تاخیر چشمگیر در گفتار، عدم توانایی در پیروی از دستورها، بروز حرکات تکراری، پافشاری بر الگوهای ثابت رفتاری و سایر … ۰ 1722
گزارش پیشرفت آموزش و درمان بهراد کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت بهراد

نمودارها و روایت پیشرفت بهراد تاریخ به روز رسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴– ارزیابی اول تهیه گزارش: دکتر محمد کیانی جزییات بیشتر روند پیشرفت بهراد عزیز را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر گرامی او در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 3612