روز روانشناس گرامی باد

با احترام و افتخار به پروفسور حمیدرضا پوراعتماد 

در روز جهانی روانشناس، اجازه دهید از شخصیتی که به واسطه دانش گسترده، اخلاق برجسته و سال‌ها تجربه و تعهد، به عنوان یک منبع الهام و نوری امیدوار کننده برای جامعه اتیسم ایران شناخته می‌شود، تجلیل کنم. پروفسور پوراعتماد، با عمق دانش و توانایی‌های برجسته علمی خود در علم عصب‌روانشناسی، همواره به عنوان یک استاد ممتاز، راهنما و الگوی بسیاری از دانشجویان و جامعه روانشناسی بوده است.

 

 

دکتر حمیدرضا پوراعتماد به همراه دوچرخه قدیمی، یادگار پدری
دکتر حمیدرضا پوراعتماد به همراه دوچرخه قدیمی، یادگار پدری (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)

 

روز گذشته دکتر پوراعتماد عزیز تصویری از خود را به همراه یک دوچرخه قدیمی، یادگار ارزشمندی از پدر گرامیشان، حاج علی پوراعتماد (درگذشته به سال ۱۳۹۵) در یک گروه مجازی خصوصی به اشتراک گذاشتند. من از ایشان این اجازه را دریافت کردم که تصویر را به همراه متنی منتشر کنم.

تصویری که دکتر پوراعتماد با دوچرخه قدیمی پدری به اشتراک گذاشته برای من نه تنها نشان‌دهنده رشد و تکامل فردی یک انسان ارزشمند است، بلکه نمادی است از اصالت و ارتباط عمیق با ریشه‌ها

دوچرخه‌های قدیمی یادگارها و نمادهایی هستند از زمانی که کودکان در ترک دوچرخه همراه با پدرانشان به سفرهایی دور و نزدیک می‌رفتند. وسیله‌ای که برای یک کودک نه فقط یک وسیله حمل و نقلِ لذت بخش بلکه دستگاه پیچیده‌ای بود برای ثبت خاطرات عمیقِ ماجراجویی‌ها و کاوش‌های زندگی میان کوچه و بازار. وسیله‌ای برای شکل گیری هویت در دل خانواده و فرهنگ. وسیله‌ای که اکنون با نگاه به آن می‌توان به گذشته، به ریشه‌ها متصل شد. انتشار چنین تصویری از سوی دکتر پوراعتماد برای من نمادی است از اصالت و پایبندی به ارزش‌ها و ریشه‌های زیبای خانوادگی و فرهنگی

روز روانشناس را با تبریک و تشکر از پروفسور پوراعتماد و همچنین تمامی کادر متخصص مرکز تهران اتیسم که با تلاشی مستمر و خستگی ناپذیر به جامعه اتیسم یاری می‌رسانند، جشن می‌گیریم. این روز بیشتر از همیشه، فرصتی است تا ارزشمندی‌های روانشناسی را در زندگی‌ تقدیر کنیم و به اهمیت آن در بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی اشاره کنیم.

با امید به روزهای پربرکت و شادی بخش برای تمامی عزیزانی که در عرصه روانشناسی فعالیت می‌کنند.

 

دکتر محمد کیانی، تهران اتیسم