فایل صوتی برنامه رادیو سلامت با حضور پروفسور حمیدرضا پوراعتماد | ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۳

  برنامه با من بگو در رادیو سلامت در تاریخ ۱۳ اسفندماه میزبان پروفسور حمیدرضا پوراعتماد بود. در این برنامه در قالب یک برنامه نقش‌محور در مورد اتیسم صحبت شد. در ادامه می‌توانید فایل صوتی این برنامه را در دو بخش بشنوید.   قسمت اول – اجرای برنامه نقش محور   قسمت دوم – پاسخ به سوالات شنوندگان           بیشتر بخوانید: فایل صوتی برنامه رادیو سلامت … ۰ 4428

گفتگو با پروفسور حمیدرضا پوراعتماد در رادیو سلامت، ۱۳ اسفندماه

  گفتگویی پیرامون اتیسم با حضور جناب آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد در برنامه پاسخگو رادیو سلامت در ساعت ۱۰:۰۵ صبح، دوشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۳، برگزار می‌شود. راه های دسترسی: وب‌سایت: https://radiosalamat.ir رادیو خودرو:                            موج اف ام،ردیف ۱۰۲     بیشتر بخوانید: فایل صوتی برنامه رادیو سلامت با حضور پروفسور حمیدرضا پوراعتماد | ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۳ صحبت های پروفسور حمیدرضا پوراعتماد در رادیو سلامت فایل صوتی برنامه رادیو سلامت با … ۰ 4393
گزارش پیشرفت آموزش و درمان اوتیسم امیرحسین در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت امیرحسین

نمودارها و روایت پیشرفت امیرحسین تاریخ به روز رسانی: ۳ مهرماه ۱۴۰۳ – ارزیابی دوم جزییات بیشتر روند پیشرفت امیرحسین را با آمار و نمودار و همچنین از زبان پدر امیرحسین در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 1506
گزارش روز ارزیابی تشخیصی سامیار کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت سامیار

نمودارها و روایت پیشرفت سامیار تاریخ به روز رسانی: ۷ اسفندماه ۱۴۰۳ – ارزیابی سوم جزییات بیشتر روند پیشرفت سامیار را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر سامیار در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 1466
تاریخچه اوتیسم را در وبسایت مرکز تهران اتیسم مطالعه کنید

داستان اوتیسم: از سایه‌ها تا روشنایی

در روزگاران قدیم، زمانی که دانش روانشناسی و پزشکی هنوز به بلوغ امروزی نرسیده بود، کودکانی بودند که رفتارشان برای دیگران عجیب و غریب به نظر می‌رسید. این کودکان با دنیای اطراف خود به شکلی متفاوت ارتباط برقرار می‌کردند. بعضی از آن‌ها ساکت و درون‌گرا بودند، برخی دیگر حرکات تکراری انجام می‌دادند یا به چیزهای خاصی علاقه شدیدی نشان می‌دادند. در آن زمان، کسی دقیقا نمی‌دانست این رفتارها از کجا … ۰ 122
گزارش والدین محسن کودک دارای اوتیسم از تشخیص تا ترخیص از خدمات مرکز تهران اتیسم

روایت داستان سفر اوتیسم محسن: از تشخیص تا ترخیص از خدمات مرکز

لحظه ترخیص کودک دارای اتیسم از خدمات فشرده ABA و دیگر خدمات جامع اتیسم، یکی از زیباترین و شادی‌بخش‌ترین لحظاتی است که والدین یک کودک دارای اتیسم می‌توانند تجربه کنند. در ادامه، گفت‌وگوی یکی از اعضای مرکز تهران اتیسم با والدین محسن را می‌شنوید؛ جایی که آن‌ها داستان مسیر فرزندشان، از دریافت تشخیص اوتیسم تا پایان خدمات مرکز، را با شما به اشتراک می‌گذارند.   نام کودک به جهت حفظ … ۰ 146
گزارش اول پیشرفت آموزش و درمان محسن کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت محسن

نمودارها و روایت پیشرفت محسن تاریخ به روز رسانی: ۸ خردادماه ۱۴۰۳ – ارزیابی دوم جزییات بیشتر روند پیشرفت محسن را با آمار و نمودار و همچنین از زبان پدر محسن در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. نام کودک بنا به درخواست خانواده تغییر داده شده است و تصاویر نیز تزیینی است.۰ 1388
گزارش پیشرفت رابین کودک دارای اوتیسم با دریافت خدمات از مرکز تهران اتیسم - شماره 2

گزارش پیشرفت رابین

نمودارها و روایت پیشرفت رابین تاریخ به روز رسانی: ۷ مردادماه ۱۴۰۳ – ارزیابی اول جزییات بیشتر روند پیشرفت رابین عزیز را با آمار و نمودار و همچنین با توضیحات کامل از زبان مادر محترم رابین در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. توجه: تصاویری که از رابین عزیز منتشر کردیم تزیینی است و متعلق به او نیست.۰ 1928
امیددرمانی در اوتیسم و تاثیر آن بر مادر و کودک دارای اوتیسم

نیروی جادویی امید در درمان اوتیسم (امیددرمانی)

امید درمانی (Hope Therapy) به عنوان یکی از روش‌های نوین روان‌شناختی، نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های کودکان دارای اوتیسم دارد. والدینی که با چالش‌های ناشی از این اختلال روبه‌رو هستند، اغلب با استرس، اضطراب و احساس ناامیدی مواجه می‌شوند. اما تحقیقات نشان داده‌اند که افزایش امیدواری در والدین، به‌ویژه مادران، نه تنها می‌تواند باعث کاهش استرس آن‌ها شود، بلکه به بهبود عملکرد اجتماعی و شناختی کودکان نیز کمک … ۰ 244

ثبت نام جدید کارگاه آموزش ارتباط از طریق بازی با کودک اتیسم – زمستان ۱۴۰۳

  کارگاه آموزش ارتباط از طریق بازی با کودک اتیسم محتوی دوره آموزش معنای ارتباط و تعامل در اتیسم  آموزش مهارتهای ارتباطی پایه آموزش برنامه تصویری معرفی نمونه بازی های قابل اجرا با کودکان دارای اتیسم آموزش طراحی بازی در خلال زندگی روزمره تمرین و اجرای برنامه تصویری به صورت عملی مدرس: سیما صنیعی مسئول فنی مرکز تهران اتیسم دانشجوی دکتری روانشناسی شناختی دانشگاه شهیدبهشتی گروه هدف: کارگاه آموزش ارتباط … ۰ 8039
گزارش پیشرفت الکس کودک دارای اوتیسم با دریافت خدمات از مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت الکس

نمودارها و روایت پیشرفت الکس تاریخ به روز رسانی: ۷ مردادماه ۱۴۰۳ – ارزیابی اول جزییات بیشتر روند پیشرفت الکس عزیز را با آمار و نمودار و همچنین با توضیحات کامل از زبان مادر محترم الکس در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. توجه: تصاویری که از الکس عزیز منتشر کردیم تزیینی است و متعلق به او نیست.۰ 1785
تاثر روش آموزشی Seaver-NETT در بهبود مهارت های اجتماعی در کودکان دارای اتیسم

تاثیر روش آموزشی Seaver-NETT در بهبود مهارت‌های اجتماعی در کودکان دارای اتیسم

در این مطلب درباره روش آموزشی Seaver-NETT و تاثیر آن در بهبود مهارت‌های اجتماعی در کودکان دارای اتیسم صحبت خواهیم کرد. با تهران اتیسم همراه باشید. در ابتدا باید مروری بر روش Seaver-NETT داشته باشیم. روش Seaver-NETT مخفف (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training) است. این برنامه یک روش آموزشی و درمانی است که برای بهبود مهارت‌های اجتماعی در افرادی طراحی شده که در درک و پردازش … ۰ 306
ثبت نام دوره جدید (دوره نوزدهم) تربیت مربی درمانگر اتیسم با روش ABA

ثبت نام دوره زمستان مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA

قطب عصب‌روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند:   نوزدهمین دوره پایه تربیت مربی / درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA روزهای جمعه ۱۲ و ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ ساعات ۸ تا ۱۶ مدرسین: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد و همکاران این دوره بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. شماره ثبت نام: ۰۹۳۳۵۳۷۴۳۳۵ (در تلگرام پیام دهید) اطلاعات بیشتر و جزئیات ثبت نام در پوستر آمده است. بیشتر بخوانید: لیست … ۰ 1488
راز یادگیری و شبکه بندی مغز با تاکید به نقش آن در اختلال طیف اتیسم

راز یادگیری: شبکه بندی مغز و تاکید بر نقش آن در اختلال طیف اتیسم

مغز انسان، به‌ویژه در سال‌های اولیه زندگی، شگفت‌انگیزترین ظرفیت‌ها را برای رشد و تغییر نشان می‌دهد. از لحظه تولد، این عضو بی‌نظیر با سرعتی باورنکردنی شروع به شکل‌گیری اتصالات عصبی می‌کند و زیرساخت‌هایی را فراهم می‌آورد که تمامی جنبه‌های یادگیری، حرکت و احساسات ما را ممکن می‌سازد. با این حال، رشد مغز وابسته به محرک‌های محیطی است که از طریق حواس به آن منتقل می‌شود. این مقاله به بررسی فرآیند … ۰ 548
اولین دوره مدیریت رفتاری والدینی ویژه مربیان و مادران دارای کودک اتیسم - مرکز تهران اتیسم و دانشگاه شهید بهشتی

برگزاری دوره مدیریت رفتاری والدینی (PMT) ویژه مادران و مربیان

قطب علمی عصب‌روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند: دوره مدیریت رفتاری والدین (PMT) با هدف مدیریت مشکلات رفتاری کودکان با اختلال طیف اتیسم   مدرسان دوره: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، دکتر بیتا شلانی، دکتر سعید صادقی   تاریخ برگزاری: جمعه ۲۸ دی‌ماه و جمعه ۵ بهمن‌ماه شیوه برگزاری دوره: بصورت آنلاین   برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر به آی‌دی تلگرام Ravanroom پیام دهید.     بیشتر بخوانید: … ۰ 462