بازدید استاد کیومرث قورچیان از مرکز تهران اتیسم همراه با خبرهای خوب برای جامعه اتیسم

​استاد کیومرث قورچیان، نقاش برجسته ایرانی، روز گذشته مورخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، میهمان مرکز تهران اتیسم بودند.

در این دیدار که با حضور پروفسور حمیدرضا پوراعتماد به عنوان میزبان و ریاست مرکز تهران اتیسم برگزار شد، استاد قورچیان با خدمات متنوع تشخیصی، توانبخشی و درمانی در مرکز تهران اتیسم آشنا شدند.

 

 

در ادامه این ملاقات و در راستای مجموعه اهداف مرکز تهران اتیسم برای کشف استعدادها، ارتقاء و توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارای اتیسم یک توافق همکاری میان مرکز تهران اتیسم و استاد قورچیان شکل گرفت. در همین راستا تصمیم به برگزاری مجموعه‌ای از کلاس‌های آموزش نقاشی توسط استاد قورچیان برای رده‌های سنی مختلف گروه کودکان و نوجوانان دارای اتیسم و اختلالات مشابه در مرکز تهران اتیسم گرفته شد.

جزئیات دوره‌های آموزش نقاشی در روزهای آینده از طریق وب‌سایت مرکز تهران اتیسم منتشر خواهد شد.

 

برای مشاهده بزرگتر روی تصاویر کلیک کنید.

 

❞برای دور شدن از هیاهوی روزمره به تکرار پناه میبرم❝

در ادامه این دیدار صمیمانه استاد قورچیان به بیان بخش‌هایی از تجربیات شخصی خود در زندگی پرداختند. ایشان با اشاره به مشکلات، به هم ریختگی‌ها و هیاهوی روزانه زندگی بیان کردند که برای رهایی از آن‌ها و دریافت آرامش، شب‌ها به خوشنویسی روی می‌آورند. هنری که نسبت به هنر نقاشی در درجه دوم اهمیت برای ایشان قرار دارد ولی با اینحال خوشنویسی از آن‌جایی که دارای تکرارهای بسیار و حرکت‌های روتین است، این تکرارها و روتین‌ها به ایشان آرامش می‌بخشد.

 

توجه به این نکته برای خانواده‌های کودکان دارای اتیسم بسیار حائز اهمیت است. برخی از ویژگی‌های اتیسم اگر در مسیر صحیح قرار گیرد می‌تواند زمینه ساز شکوفایی استعدادها و توانایی‌های کودکان شود.