اطلاعیه همکاری و فرصت‌های شغلی به عنوان مربی اتیسم

 

فرصت‌های شغلی به عنوان مربی اتیسم در در حال حاضر از دو طریق برای افراد واجد شرایط در مرکز تهران اتیسم امکان پذیر است.

 

روش نخست استخدام از طریق استخدام به عنوان مربی در مرکز تهران اتیسم

در این روش فرد متقاضی در صورت تایید در روند مصاحبه و دیگر مراحل استخدام به عنوان یکی از کادر مربیان تخصصی مرکز تهران اتیسم استخدام خواهد شد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این روش مربوط به شهر تهران است. در صورت تمایل به این صفحه مراجعه نمایید و در صورت داشتن شرایط فرم فرصت‌های شغلی را تکمیل کنید. کارشناسان مرکز در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

 

روش دوم استخدام از سوی خانواده کودک دارای اتیسم

از آن جایی که تعداد فراوانی از خانواده‌ها در سایر شهرهای ایران متقاضی دریافت خدمات آموزش و توانبخشی اتیسم از مرکز تهران اتیسم هستند، با هدف ارائه خدمات ABA در چارچوب آموزش مربی، ارزیابی، تدوین برنامه‌های آموزشی و مشاوره با والدین این خدمات به کودکان دارای اتیسم در شهرهای دیگر ایران ارائه می‌شود. در این روش پس از دریافت تشخیص قطعی اتیسم توسط مرکز، خانواده برای یافتن فردی مناسب به عنوان مربی کودک راهنمایی می‌شود. پس از آنکه مربی دوره‌های آموزش مربی را در مرکز تهران اتیسم سپری نمود اولین برنامه‌ی آموزشی متناسب با شرایط کودک را دریافت و کار آموزش و توانبخشی کودک با روش ABA را آغاز خواهد کرد. از آن پس کودک به صورت دوره‌ای توسط مرکز تهران اتیسم ارزیابی می‌شود و برنامه‌های آموزشی متناسب با شرایط کودک تدوین می‌شود. در این روش مربی توسط خانواده برای اجرای برنامه‌های ABA استخدام می‌شود و تحت نظارت دوره‌ای مرکز تهران اتیسم فعالیت خواهد کرد.

همچنین به منظور سهولت در اخذ مربی و ویژه خانوادهایی که مربی معرفی شده توسط آن‌ها امکان استفاده از آموزش حضوری (دوره ۳ روزه) را در مرکز تهران اتیسم ندارد امکان شرکت در دوره مربی اتیسم (در خانه) در آکادمی اتیسم فراهم شده است. در این روش خانواده یک فرد دارای صلاحیت را با معرفی به مرکز تهران اتیسم در این دوره ثبت‌نام می‌کند. فرد معرفی شده بعد از گذراندن موفق این دوره و پذیرفته شدن در آزمون نهایی (همه مراحل بصورت آنلاین انجام می‌شود) کار با کودک دارای اتیسم را در خانه کودک آغاز می‌کند. در این روش نیز مربی توسط خانواده برای اجرای برنامه‌های ABA استخدام می‌شود و تحت نظارت دوره‌ای مرکز تهران اتیسم فعالیت خواهد کرد.