امید واقعی به درمان در اتیسم و پرهیز از روش‌های فریبنده

پروفسور لین کوگل استاد برجسته دانشگاه استنفورد در کتاب “غلبه بر اوتیسم: یافتن پاسخ‌ها، استراتژی‌ها و امیدی که می‌تواند زندگی یک کودک را تغییر دهد” درباره امید واقعی به درمان در اتیسم می‌گوید:

تنها امید واقعی که می‌توانیم به والدین بدهیم این است که با مداخله خوب و جامع، فرزندان عزیزشان احتمالا بهبود می‌یابند، با اینکه نمیشه آینده را خواند، بسیاری از کودکان به شدت بهبود می‌یابند. در حال حاضر درصدی از کودکان دارای اتیسم تشخیص را به طور کامل از دست می‌دهند و از این بین تقریبا نیمی از آنها به همتایان معمولی خود نزدیک می‌شوند و فقط برخی از موارد جزئی که باید مورد توجه قرار گیرند، خواهند بود و اگر مداخلات صحیح اجرا شوند، علائم بهبود خواهند یافت. با بهبود تحقیقات مداخله‌ای، نتایج بهتر و بهتر می‌شوند.

اما شما باید مثل یک مدیر حواستان به همه چیز باشد، بالای سر همه چیز بمانید. شما باید مطمئن شوید که بهترین مداخلات را دریافت می‌کنید و خود نیز ارائه می‌دهید، هر کس دیگری که با فرزند شما کار می‌کند نیز همچنین – در مدرسه، در برنامه‌های خانه، در طول برنامه‌های بعد از مدرسه و غیره – نیز از همین روش‌ها استفاده کند. همه هم راستا هستند، این کار مستلزم تلاشی بسیار است، اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت.

 

پیام تیم تهران اتیسم به شما این است که اجازه ندهید با پیام اینکه اتیسم در نهایت بهبود ندارد، مداخلاتی که خط چندم درمان هستند و اولویت درمانی نیستند و یا مداخلاتی غیر علمی را به شما ارائه دهند. به خاطر داشته باشید درمان اتیسم مستلزم آموزش فشرده است. به یاد داشته باشید که: هیچ درمان معجزه آور یک ماهه‌ای وجود ندارد. جامعیت و استمرار روش آموزشی و درمانی کلید موفقیت است.

 

منبع: +

گردآوری و ترجمه: رسول رحمتی

بازبینی و ویرایش: دکتر محمد کیانی