گزارش پیشرفت آموزش و درمان بهراد کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت بهراد

نمودارها و روایت پیشرفت بهراد تاریخ به روز رسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴– ارزیابی اول تهیه گزارش: دکتر محمد کیانی جزییات بیشتر روند پیشرفت بهراد عزیز را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر گرامی او در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 3137
ثبت‌نام ارزیابی و مداخله مهارت‌های ورود به مدرسه و پیشرفت تحصیلی برای کلیه کودکان آغاز شد - مرکز تهران اتیسم

ثبت‌نام برنامه ارزیابی و مداخله مهارت‌های ورود به مدرسه و پیشرفت تحصیلی برای کودکان آغاز شد

ثبت‌نام برنامه ارزیابی و مداخله مهارت‌های ورود به مدرسه و پیشرفت تحصیلی برای کلیه کودکان در مرکز تهران اتیسم آغاز شد. این برنامه ویژه دو گروه از کودکان است: کودکان دارای رشد عادی کودکان با نیازهای ویژه (اتیسم، اختلال یادگیری، کم‌توان ذهنی و…)   برای گروه ۴ تا ۷ سال: آمادگی‌های لازم برای ورود به مدرسه برای گروه ۸ تا ۱۲ سال: مشکلات تحصیلی، یادگیری، آموزشی  (خواندن، نوشتن، ریاضی)   … ۰ 359
گزارش پیشرفت آموزش و درمان مهستا کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت مهستا

نمودارها و روایت پیشرفت مهستا تاریخ به روز رسانی: ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۳ – ارزیابی دوم جزییات بیشتر روند پیشرفت مهستا را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر مهستا در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 3182
سالگرد مراسم نکوداشت پروفسور حمیدرضا پوراعتماد

در امتداد راهی که آغاز شد: به مناسبت سالگرد مراسم نکوداشت پروفسور حمیدرضا پوراعتماد

سال گذشته در چنین روزی مراسم نکوداشت پروفسور حمیدرضا پوراعتماد به پاس بیش از ربع قرن خدمات ارزشمند ایشان به جامعه اتیسم ایران، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این مراسم که به همت خانواده‌های کودکان دارای اتیسم، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید برگزار می‌شد فرصتی بود برای مکث بر مسیر پرثمری که در طول دهه‌ها طی شده، برای تامل … ۰ 231
تاثیر عناصر تغذیه‌ای مانند روی، منیزیم و ویتامین د بر کاهش رفتارهای تکراری در کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم

تاثیر عناصر تغذیه‌ای مانند روی، منیزیم و ویتامین د بر کاهش رفتارهای تکراری در کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم

نویسنده: رسول رحمتی بازبینی و ویرایش: دکتر محمد کیانی کودکان دارای اوتیسم گاهی رفتارهایی رو بارها و بارها تکرار می‌کنند. این رفتارها میتواند به خاطر کمبود بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد (مثل روی، منیزیم و ویتامین دی) که برای کارکرد صحیح مغز بسیار حیاتی هستند. وقتی این مواد ناکافی باشد، مغز عملکرد درستی نخواهد داشت و رفتارهای تکراری زیاد می‌شود. تحقیقات جدید نشان داده است که بررسی تامین کافی … ۰ 298

اطلاعیه برقراری فعالیت‌های مرکز تهران اتیسم

با آرزوی تندرستی و آرامش برای تمامی کودکان عزیز مرکز تهران اتیسم و خانواده‌های گرامی بدین‌وسیله به اطلاع می‌رسانیم که تمام فعالیت‌های مرکز تهران اتیسم طبق روال پیشین در حال انجام است و تیم تخصصی ما با تمام توان و تعهد در کنار شما ایستاده است. وظیفه انسانی و تخصصی ما در قبال کودکان‌مان متوقف‌ناشدنی است. در کنار شما هستیم.با امید به روزهای روشن مرکز تهران اتیسم     بیشتر … ۰ 257

مدرسه تابستانی تخصصی برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال

موسسه شناخت و ارتباط با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند: مدرسه تابستانی برای کودکان با چالش‌های توجه، ارتباط و تعامل اجتماعی ویژه دو گروه سنی ۴ تا ۶ سال و ۷ تا ۱۰ سال عناوین کلاس‌ها: مهارت اجتماعی تئوری ذهن و مهارت زندگی هنر و اوریگامی رباتیک آزمایشگاه علوم و بازی ریاضی آشپزی بازی ورزش موسیقی قصه گویی و نمایش خلاق اردوهای ماجراجویانه و… همراه با طراحی و نظارت … ۰ 697
10 حقیقتی باید درباره اوتیسم بدانید

۱۰ چیزی که باید درباره اوتیسم بدانیم

در این ویدئو که در تهران اتیسم زیرنویس شده ۱۰ نکته‌ مهم که درباره اتیسم باید بدانیم را با هم مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید. می‌خواهید بیشتر درباره اتیسم بدانید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “اتیسم چیست؟ راهنمای جامع اوتیسم از علایم تا درمان” را مطالعه کنید. بیشتر بخوانید: اختلال “اجتناب از خواسته­‌ها”: گزارش یک کودک مبتلا داستان اوتیسم: از سایه‌ها تا روشنایی درمان ABA (ای بی ای) برای … ۰ 336
ثبت نام دوره جدید (دوره بیست و یک) تربیت مربی درمانگر اتیسم با روش ABA با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و مرکز تهران اتیسم - تابستان 1404

ثبت نام دوره جدید تربیت مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA (تابستان ۱۴۰۴)

قطب عصب‌روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند:   بیست و یکمین دوره پایه تربیت مربی / درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA روزهای جمعه ۲۷ تیرماه و ۳ مردادماه ۱۴۰۴ ساعات ۸ تا ۱۶ مدرسین: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، دکتر سعید صادقی، دکتر اسماعیل شیری این دوره بصورت آنلاین برگزار خواهد شد. شماره ثبت نام: ۰۹۳۳۵۳۷۴۳۳۵ (در تلگرام پیام دهید) اطلاعات بیشتر و جزئیات ثبت نام در … ۰ 4123
گزارش پیشرفت آموزش و درمان آراد کودک دارای اوتیسم در مرکز تهران اتیسم

گزارش پیشرفت آراد

نمودارها و روایت پیشرفت آراد تاریخ به روز رسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴– ارزیابی اول تهیه گزارش: دکتر محمد کیانی جزییات بیشتر روند پیشرفت آراد عزیز را با آمار و نمودار و همچنین از زبان مادر گرامی او در صفحه ۲ بخوانید و بشنوید. تصاویر کودک تزیینی است.۰ 3026
تعامل چهره به چهره و تاثیر آن در شکل گیری توانایی نظریه ذهن در کودکان دارای اوتیسم

نقش تعامل چهره‌به‌چهره در شکل‌گیری توانایی نظریه ذهن در کودکان دارای اوتیسم

نویسنده: سیدرسول رحمتیبازبینی و ویرایش: دکتر محمد کیانی نظریه ذهن (Theory of Mind) یکی از توانایی‌های شناختی کلیدی در انسان است که امکان درک افکار، باورها، احساسات و نیات دیگران را فراهم می‌سازد. این توانایی نقش مهمی در برقراری تعاملات اجتماعی دارد. در کودکان با اختلال طیف اتیسم (ASD)، اختلال در رشد نظریه ذهن یکی از ویژگی‌های بارز محسوب می‌شود که می‌تواند به مشکلات در ارتباطات اجتماعی، همدلی و درک … ۰ 370

تاثیر جدایی از مادر، در برهم خوردن سیستم اکسی توسین (گزارش یک پژوهش)

در این ویدئو خانم سپیده سلطانی پژوهشگر حوزه اختلالات عصب تحولی با بیان ساده درباره روابط مادر و کودک و تاثیر جدایی از مادر، در برهم خوردن سیستم‌ اکسی‌توسین صحبت می‌کند. اکسی‌توسین یک هورمون‌های پپتیدی و نوروپپتید است که در عامه مردم به نام هورمون عشق شناخته می‌شود   خانم سلطانی زیر نظر دکتر منیره منصوری در پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی با ریاست پروفسور حمیدرضا پوراعتماد … ۰ 100
معرفی سریال the good doctor یا دکتر خوب به خانواده های دارای کودک اوتیسم

نگاهی به سریال دکتر خوب (The Good Doctor): سریالی الهام بخش برای خانواده‌های کودکان اوتیسم

نویسنده مقاله: دکتر محمد کیانی – تهران اتیسم در دنیایی که تصویرسازی از اوتیسم هنوز با کلیشه‌های متعددی همراه است، سریال The Good Doctor (دکتر خوب) تولید سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ از شبکه ABC آمریکا، قدمی نوآورانه و تاثیرگذار برای معرفی چهره‌ای متفاوت از توانمندی در بستر اتیسم برداشته است. این سریال، با تمرکز بر زندگی یک پزشک جوان در طیف اوتیسم، نه‌تنها مخاطبان عمومی، بلکه به‌ویژه والدین کودکان دارای … ۰ 595
تاثیر تماشای کارتونهای سریع بر توجه کودکان دارای اوتیسم

کارتون‌هایی با صحنه‌های سریع‌گذر، توجه کودکان دارای اوتیسم را کاهش می‌دهد: گزارش یک پژوهش

نویسنده مقاله: مرضیه رحیمی  بازبینی و ویرایش: دکتر محمد کیانی در دنیای امروز، رسانه‌های دیجیتال به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی کودکان تبدیل شده‌است. تلویزیون، تبلت، تلفن همراه و سایر نمایشگرها بخشی از زندگی روزمره آن‌ها را شکل می‌دهد. این موضوع در مورد کودکان با اختلال طیف اوتیسم نیز صدق می‌کند. گاهی حتی بیشتر، چرا که بسیاری از این کودکان ترجیح می‌دهند با دنیای قابل پیش‌بینی و غیرچالش‌برانگیز رسانه‌ها درگیر … ۰ 567
دوره تربیت درمانگر و مشاور آسیب های فضای مجازی

دوره تربیت درمانگر و مشاور آسیب های فضای مجازی

دانشگاه شهید بهشتی با حمایت سازمان امور اجتماعی کشور برگزار می‌کند: دوره تربیت درمانگر و مشاور آسیب های فضای مجازی محورهای اصلی دوره: مبانی و پدیده‌های جدید در فضای مجازی کاربردها و تاثیرات روان‌شناختی هوش مصنوعی معرفی یک مدل بومی پیشگیری و درمان آسیب‌های مرتبط (اعتیاد به اینترنت، قلدری آنلاین، پرستش سلبریتی، آسیب جنسی و …)   شروع دوره: بهار ۱۴۰۴ طول دوره: ۴۰ ساعت در ۵ هفته| روزهای پنجشنبه … ۰ 1317