لایو اینستاگرام تهران اتیسم با دکتر رضا شروین بدو – اختلالات نورولوژیک در اتیسم

  گفتگوی مرکز تهران اتیسم با جناب آقای رضا دکتر شروین بدو، فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان و رئیس مرکز طبی کودکان در لایو اینستاگرام مرکز تهران اتیسم با موضوع اختلالات نورولوژیک در اتیسم زمان: جمعه ۲۰ فروردین ساعت ۲۱      ۰ ۱۹۱

دهمین دوره پایه تربیت مربی ABA اتیسم پروفسور پوراعتماد

مرکز تهران اتیسم با همکاری پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی و قطب عصب روانشناسی شناختی برگزار می‌کند. دوره پایه تربیت مربی / درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی  مدرسین: پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، دکتر اسماعیل شیری، دکتر سعید صادقی   شیوه برگزاری: این دوره بصورت آنلاین (غیر حضوری) برگزار خواهد شد. طول دوره: ۱۶ ساعت (۲ روز) این دوره در روزهای پنج‌شنبه ۳۰ و  جمعه ۳۱ اردیبهشت … ۰ ۱۱۰۶

گفتگو با آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد در برنامه تلویزیونی حال خوب شبکه سلامت

  آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد در ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۳ اسفندماه میهمان برنامه تلویزیونی حال خوب  شبکه سلامت  خواهند بود. شما را به تماشای این برنامه دعوت می‌کنیم.    ۰ ۳۶۳

برنامه سمپوزیوم آنلاین اختلال طیف اُتیسم ۶ و ۷ اسفندماه ۱۳۹۹

سمپوزیوم آنلاین اختلال طیف اتیسم: بیست سالگی اتیسم در ایران در روزهای ۶ و ۷ اسفند بصورت آنلاین برگزار می‌شود.  حضور در این سمپوزیوم و کارگاه‌های آموزشی آن برای همگان آزاد و رایگان است. دریافت برنامه سمپوزیم بصورت فایل pdf لینک شرکت در سمپوزیم  ۰ ۳۸۰

گفتگویی درباره اتیسم در برنامه پاسخگو رادیو سلامتی با دکتر حمیدرضا پوراعتماد

  گفتگویی پیرامون اتیسم با حضور جناب آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد در برنامه پاسخگو رادیو سلامت در ساعت ۸:۱۵، دوشنبه بیست بهمن ۱۳۹۹، برگزار شد. نسخه صوتی این گفتگو را می‌توانید از طریق این لینک بشنوید.    ۰ ۵۰۶

وب سایت قطب عصب روانشناسی شناختی

قطب عصب روانشناسی شناختی در پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۸ شکل گرفته است. پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی ریشه در مطالعات گروه روانشناسی و آزمایشگاه تجربی دانشگاه دارد که در دهه ۴۰ شمسی تأسیس شد؛ اما تأسیس «مرکز مطالعات عصب رشدی تهران-آکسفورد» در سال ۲۰۰۳ نقطه عطف شکل‌گیری روان‌شناختی شناختی کاربردی در دانشگاه شهید بهشتی محسوب می‌شود. از آن ‌پس تأسیس مرکز اتیسم … ۰ ۴۶۰

تصاویری از دوره مهارت‌های اجتماعی (دوره اول)

تصاویری از دوره اول مهارت‌های اجتماعی که از تاریخ ۱ دی‌ماه تا ۸ بهمن‌ماه برگزار شد. برای اطلاع از جزئیات و نحوه شرکت در این دوره به اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحه اصلی وب‌سایت در بخش تازه ترین خبرها یا کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مراجعه بفرمایید.   برای مشاهده  بزرگتر تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید.  ۰ ۳۴۸

تصاویری از کارگاه آموزش ارتباط از طریق بازی با کودک اتیسم (۳ بهمن ۹۹)

برای اطلاع از جزئیات و نحوه شرکت در این دوره به اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحه اصلی وب‌سایت در بخش تازه ترین خبرها یا کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مراجعه بفرمایید.   برای مشاهده بزرگتر تصاویر روی آن‌ها کلیک کنید.  ۰ ۳۵۲

دوره گِل بازی و تعامل اجتماعی

  دوره گل بازی و تعامل اجتماعی تقویت تعاملات اجتماعی، تقویت مهارت‌های حسی ویژه کودکان ۳ تا ۵ سال   برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با شماره تماس ۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.  ۰ ۴۲۶

سلسله گروه‌های تعاملات اجتماعی (دوره دوم)

  آموزش در گروه، تقویت مهارت‌های اجتماعی و درک قوانین و دستورات گروهی ویژه کودکان دارای اتیسم ۴ تا ۶ سال برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با شماره تماس ۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.  ۰ ۴۰۵

Dual Profile of Environmental Enrichment and Autistic-Like Behaviors in the Maternal Separated Model in Ratt, 2021

Mansouri, M., Pouretemad, H., Wegener, G., Roghani, M., Afshari, M., Mallard, C., & Ardalan, M. (2021). Dual Profile of Environmental Enrichment and Autistic-Like Behaviors in the Maternal Separated Model in Rats. International Journal of Molecular Sciences, 22(3), 1173. Abstract Background: Environmental Enrichment (EE) has been suggested as a possible therapeutic intervention for neurodevelopmental disorders such as autism. Although the benefits of this therapeutic method have been reported in some animal … ۰ ۱۷۰

ابزارهای ارتباطی در نقش دایه دیجیتال برای کودکان – دکتر حمیدرضا پوراعتماد

بررسی‌ها نشان می‌دهد مواجهه طولانی با وسایل دیجیتال در دوره‌های حساس رشد (دایه‌گری دیجیتال)، موجب انحراف در بازسازماندهی پیوندهای ساختاری و کارکردی مغز خردسالان و نقش در تعاملات اجتماعی و کلام، رفتارهای تکراری و کلیشه‌ای می‌شود (پوراعتماد و دیگران، ۱۳۹۶). آیا راهی برای بهبود وضعیت رشد کودکانمان وجود دارد؟ گفتگوی شبکه چهار سیما با آقای دکتر حمیدرضا پوراعتماد، ۴ بهمن ۱۳۹۹        ۰ ۴۱۷

سمپوزیوم آنلاین اختلال طیف اتیسم به مناسبت بیست سالگی اتیسم در ایران

سمپوزیوم آنلاین اختلال طیف اتیسم به مناسبت بیست سالگی اٌتیسم در ایران، ۶ و ۷ اسفند ۱۳۹۹، پژوهشکده علوم شناختی و مغز (با همکاری قطب علمی عصب روانشناسی شناختی)، دانشگاه شهید بهشتی        ۰ ۴۲۹

Teaching Turn-Taking Skills to Children with Autism using a Parrot-Like Robot, 2020

Pegah Soleiman, Hadi Moradi, Maryam Mahmoudi, Mohyeddin Teymouri, Hamid Reza Pouretemad Abstract Robot Assisted Therapy is a new paradigm in many therapies such as the therapy of children with autism spectrum disorder. In this paper we present the use of a parrot-like robot as an assistive tool in turn taking therapy. The therapy is designed in the form of a card game between a child with autism and a therapist … ۰ ۱۶۳

دوره جامع درمانگر مربی اختلال طیف اتیسم

  قطب عصب روانشناسی شناختی با همکاری مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند: دوره جامعه درمانگر مربی اختلال طیف اتیسم مدرسین  دوره: دکتر حمیدرضا پوراعتماد، دکتر صنم باقریان خسروشاهی، دکتر سعید صادقی، دکتر اسماعیل شیری، خانم سیما صنیعی، خانم بهاره اسکندری شرایط شرکت کنندگان: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و رزیدنت‌های روانپزشکی کودک و نوجوان نحوه ثبت‌نام: برای ثبت نام با شماره ۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱، مرکز تهران اتیسم بین … ۰ ۴۸۰