گزارش دوره آموزش ارزیاب (مرحله ۲)

دوره جدید آموزش ارزیاب، مورخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، در مرکز تهران اتیسم آعاز شد. در مرحله نخست، از میان متقاضیان ۸ نفر بصورت اولیه انتخاب و وارد رقابت علمی و حرفه‌ای شدند و عملکردهای شناختی و توانایی‌ها متقاضیان بر اساس معیارهایی چون حافظه، توجه، سلاست کلامی، انگیزه، دانش در مورد اختلال طیف اتیسم، روش درمانی ABA، تسلط بر زبان انگلیسی و… مورد ارزیابی قرار گرفت (گزارش کامل این مرحله را … ۰ ۴۱۰

دوره مقدماتی آموزش دوچرخه سواری ویژه کودکان دارای اتیسم

    تهران اتیسم برگزار می‌کند: دوره مقدماتی آموزش دوچرخه سواری ویژه کودکان دارای اتیسم    بازه سنی ۴ تا ۶ سال مدرس دوره آرزو بصیری مربی فدراسیون دوچرخه سواری محل برگزاری بوستان گفتگو   برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش دوچرخه سواری ویژه کودکان دارای اتیسم می‌توانید  از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره‌ تلفن‌های ۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱ یا ۸۸۳۵۱۳۵۶-۰۲۱ تماس حاصل نمایید. همچنین برای مشاهده دیگر برنامه‌های تابستانه … ۰ ۳۳۳

روش‌های آموزش رفتار در ABA

  در مطلب پیشین از مجموعه مطالب علمی و آموزشی اتیسم مرکز تهران اتیسم توضیح دادیم که روش ABA چیست؟، در مورد درمان جامع و متمرکز صحبت کردیم و به اختصار مراحل آموزش به روش کوشش مجزا (DTT) را توضیح دادیم. در این مطلب روش‌های آموزش رفتار در ABA با تاکید بر دو روش دیگر آموزش یعنی شکل دهی و زنجیره سازی مورد بررسی قرار گرفته است.   شکل دهی از … ۰ ۳۳۷

گزارش آغاز دوره آموزش ارزیاب

دوره جدید آموزش ارزیاب، امروز مورخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، در مرکز تهران اتیسم آعاز شد. در مرحله نخست، از میان متقاضیان ۸ نفر بصورت اولیه انتخاب و وارد رقابت علمی و حرفه‌ای شدند. در جلسه امروز عملکردهای شناختی و توانایی‌ها متقاضیان بر اساس معیارهایی چون حافظه، توجه، سلاست کلامی، انگیزه، دانش در مورد اختلال طیف اتیسم، روش درمانی ABA، تسلط بر زبان انگلیسی و… مورد ارزیابی قرار گرفت. برترین این … ۰ ۲۸۰

دوره آموزش مبانی کامپیوتر ویژه نوجوانان و جوانان دارای اتیسم

  مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند. دوره آموزش مبانی کامپیوتر   ویژه نوجوانان و جوانان دارای اتیسم با عمکرد بالا و یا تاخیرهای رشدی مدرس دوره: سید محمد طبسی مدرس دانشگاه   برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تماس ۸۸۳۵۱۳۵۶-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.   همچنین برای آشنایی با دوره‌های فنی و هنری مرکز تهران اتیسم می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.۰ ۴۰۷
مدرسه تابستانی مرکز تهران اتیسم ویژه کودکان با تاخیر رشدی

ثبت نام مدرسه تابستانی ویژه کودکان با تاخیرهای رشدی آغاز شد

  مرکز تهران اتیسم برگزار می‌کند. مدرسه تابستانی ویژه کودکان با تاخیرهای رشدی که قادر به ثبت‌نام در مدارس عادی نیستند.   آموزش دروس مربوط به مدرسه همراه با آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی این مدرسه سه روز در هفته پذیرای کودکان خواهد بود.   برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانید با شماره تلفن‌های ۸۸۳۵۱۳۵۶-۰۲۱ یا ۸۸۶۳۳۷۱۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.  ۰ ۴۸۸

روش ABA چیست؟

  روش ABA یا با نام کامل Applied Behavior Analysis به معنای تحلیل رفتار کاربردی علمی است که اصول یادگیری و انگیزش را که حاصل چند دهه پژوهش علمی است برای یادگیری مهارت‌ها و حل مشکلات رفتاری و اجتماعی بکار می‌بندد. به عبارت دیگر ABA روشی برای آموزش و توانبخشی است که در آن تمام نیازهای رشدی کودک شامل گفتار، مهارت‌های حسی حرکتی، مهارت‌های شناختی و اجتماعی و مهارت‌های خودیاری … ۰ ۴۶۴

میزان شیوع اتیسم چقدر است؟ ۱ در هر ۳۶ نفر در آمریکا

  برای پاسخ به سوال این که میزان شیوع اتیسم در جهان چقدر است می‌توان نگاهی به گزارش‌های رسمی کشورهای جهان نمود. به عنوان مثال بر طبق این گزارش‌ها اتیسم  از سال ۱۹۹۶ میلادی تا ۲۰۰۷ میلادی به‌طور قابل توجهی در ایالات متحده افزایش یافته است. بر طبق آخرین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۳ در این کشور از هر ۳۶ نفر … ۰ ۳۹۸

اضافه وزن در اتیسم

اضافه وزن در اتیسم یکی از موارد رایج مشاهده شده میان کودکان دارای اتیسم است. نتایج یک مطالعه جدید که در مجله پزشکی کودکان (The Journal of Pediatrics) منتشر شده نشان دهنده افزایش احتمال بروز اضافه وزن یا به اصطلاح چاقی در کودکان دارای اتیسم است. با توجه به این یافته در کودکانی که علائم شدیدتری دارند احتمال بروز اضافه وزن نیز بیشتر است. مطالعه حاضر اولین پژوهش بزرگی است … ۰ ۴۰۷
دوره پیشرفته مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA

دوره پیشرفته مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA

دوره پیشرفته مربی درمانگر اتیسم با روش تحلیل رفتار کاربردی ABA با همکاری قطب عصب روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و مرکز تهران اتیسم برگزار خواهد شد. مدرسین دوره پروفسور حمیدرضا پوراعتماد دکتر سعید صادقی دکتر اسماعیل شیری دکتر بهاره اسکندری سیما صنیعی هاله افقی شرایط شرکت کنندگان دانشجویان و فارغ التحصیلان روانشناسی، مشاوره، کودکان استثنائی و علوم تربیتی که دوره پایه تربیت مربی ABA را با موفقیت گذرانده‌اند. اگر پیش … ۰ ۷۸۰

تشنج در اختلال طیف اتیسم

موضوع تشنج در اختلال طیف اتیسم را با بیماری صرع آغاز می‌کنیم. صرع یکی از شایع‌ترین اختلال‌های نورولوژیکی است. با زبان ساده صرع نتیجه عدم تعادل در شیمی مغز است که باعث می‌شود پیام‌های عصبی‌ای که بین نورون‌ها حرکت می‌کنند به هم ریخته شوند و پیام‌ها به درستی به مقصد خود نرسند. نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی صرع دارند و هرساله ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا … ۰ ۴۵۸

برگزاری دوره آمادگی برای آزمون سنجش ورود به مدرسه

    برگزاری دوره آمادگی برای آزمون سنجش ورود به مدرسه در مرکز تهران اتیسم. ویژه کودکان ۶ تا ۸ سال که آماده ورود به مدرسه هستند. در دوره آمادگی برای آزمون سنجش ورود به مدرسه خدمات زیر ارائه خواهد شد: تعیین سطح ارزیابی نقاط قوت و ضعف برنامه آموزش سنجش شبیه سازی محیط آزمون ارزیابی آمادگی برای آزمون  و…   برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ … ۰ ۲۹۳۶

پردازش شنوایی در اتیسم، بیش شنوایی و بدشنوایی

  شنیدن یا شنوایی یکی از احساسات پنج‌گانه است. این توانایی برای درک صدا توسط ارگانی مانند گوش از طریق تشخیص ارتعاشات صورت می‌گیرد. عدم توانایی در شنیدن را ناشنوایی می‌گویند. در انسان و سایر مهره‌داران، شنیدن توسط سیستم شنوایی انجام می‌شود. ارتعاشات توسط گوش تشخیص داده می‌شود و با رشته‌های عصبی به مغز منتقل می‌شود. حداقل شدت صوت قابل شنیدن برای یک فرکانس را شدت صوت آستانه شنوایی گویند. … ۰ ۶۲۳
مهارت های خودیاری اتیسم در مرکز تهران اتیسم

مهارت‌های خودیاری در اتیسم چیست؟

منظور از مهارت‌های خودیاری در اتیسم یا بطور کلی فعالیت های خودیاری در همه کودکان، کارهایی است که کودک باید بتواند برای رفع نیازهای شخصی خود انجام دهد مثل پوشیدن لباس‌ها، کفش و جوراب، شستن دست و صورت، مسواک زدن و حمام کردن (نظافت شخصی)، بستن دکمه‌ها، بند کفش، دستشویی رفتن و به طور کلی فعالیت‌های مربوط به خود. یادگیری مهارت‌های خودیاری یکی از مهم ترین جنبه‌های آموزش کودکان دارای … ۰ ۶۱۴

انتخاب پروفسور حمیدرضا پوراعتماد به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم

  با درود و احترام خبر مسرت‌بخش انتخاب استاد گرامی، پروفسور حمیدرضا پوراعتماد، ریاست مرکز ساماندهی درمان و توانبخشی اختلالات اتیستیک (تهران اتیسم) را به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم خدمت ایشان و خانواده بزرگ تهران اتیسم تبریک می‌گوییم. این انتخاب شایسته نشان از تلاش بی‌وقفه دکتر پوراعتماد طی سالیان متمادی در حوزه علوم و فرهنگ ایرانی و تاثیرگذاری ایشان در این حوزه است. امیدواریم با حضور ایشان در فرهنگستان … ۰ ۴۹۱